سوسک ها به چه چیز علاقه دارند و چه چیز آنها را جذب می کند؟

۱۳۹۹/۵/۱۵

سوسک در حال خوردن بیسکویت غذای-مورد-علاقه-سوسک-ها

چه چیز سوسک ها را جذب می کند؟

سوسک ها آمریکایی و آلمانی دو گونه رایج سوسک ها در خانه ها هستند. سوسک های آلمانی برای زنده ماندن نیاز بیشتری به آب دارند و بیشتر در آشپزخانه ها و حمام دیده می شوند.
سوسک های آمریکایی علاوه بر آشپزخانه ها که منابع سرشار از مواد غذایی هستند به سایر نقاط خانه هم حمله می کنند.
برای دور نگه داشتن سوسک ها از خانه باید بدانیم که چه چیز آنها را جذب می کند.
موارد زیر رایج ترین دلایل جذب سوسک هاست.

1. غذا
آنچه که بیش از هر چیز سوسک ها را جذب می کند، غذاست. سوسک ها برای زنده ماندن به غذا احتیاج دارند.از بین بردن دسترسی آن ها به غذا می تواند در حل مشکل سوسک ها موثر باشد.
هر غذایی که در کابینت ها باقی مانده است را دور بریزید. ظرف های حاوی شیر و آب میوه ها و یا دیگر ظروف پلاستیکی را قبل از دور انداختن با آب بشویید. هر شب زباله ها را بیرون ببرید.
قبل از خواب هر شب همه سطوح آماده سازی غذا و باقی مانده های غذا را تمیز کنید. زیر و پشت یخچال و اجاق گاز را تمیز کنید و کشو ها و کابینت ها را هم از نظر باقی مانده های غذا چک کنید.
سعی کنید که مواد غذایی را درون ظروف وکیوم نگهداری کنید و همینطور غذای حیوانات خانگی را هم درون این ظروف قرار دهید. تا جایی که امکان دارد از جعبه های مقوایی استفاده نکنید.

2. آب
یکی دیگر از عواملی که سوسک ها را به خود جذب می کند آب است. از جمع شدن آب در هر جایی جلوگیری کنید. لوله ها را بررسی و تعمیر کنید تا از چکه کردن آب جلوگیری شود.
اطراف سینک و وان حمام را درزگیری کنید تا آب به دیوارها نفوذ نکند. اجازه ندهید آب مدت زیادی در گلدان ها و یا ظرف آب حیوانات خانگی باقی بماند.
حوله ها را پس از استفاده آویزان کنید تا خشک شوند. اسنفج ظرف شویی را همیشه خشک نگاه دارید.

3. پناهگاه
درزها و شکاف های اطراف خانه و در و پنجره ها را درزگیری کنید تا سوسک ها نتوانند وارد خانه شوند.
مهم است که مکان های بهم ریخته را هم مرتب کنید. سوسک ها برای برقراری ارتباط از فرومون استفاده می کنند و سطوحی را ترجیح می دهند که بهتر این بو را به خود جذب کند، مانند: مقوا و چوب.
برخلاف سایر حشرات سوسک ها مشکلی هستند که در طول سال با آن مواجه هستیم و از آنجایی که موجوداتی هستند که غذا و علایق خاصی ندارند به سختی می توان فهمید دقیقا چه چیزی آنها را جذب می کند ولی با بکار بستن نکات بالا می توان تا حدودی از نفوذ آنها به خانه جلوگیری کرد.

..